گرین کارت چیست؟
گرین کارت، که توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) صادر می شود، به شما امکان می دهد به طور دائم در ایالات متحده زندگی و کار کنید. راه های زیادی برای دریافت گرین کارت وجود دارد، از جمله از طریق خانواده، اشتغال یا وضعیت پناهندگی یا پناهندگی، که همه واجد شرایط نیستند و یکی از آنها برنامه ویزای مهاجرت تنوع (DV) است (که عموماً به عنوان قرعه کشی گرین کارت شناخته می شود).

قرعه کشی تنوع چیست؟ چگونه کار می کند؟
هر ساله برنامه DV حدود 50000 ویزای مهاجرتی را بر اساس نتایج یک قرعه کشی تصادفی صادر می کند. ویزاها بین کشورهایی تقسیم می شود که از نظر تاریخی نرخ مهاجرت به ایالات متحده پایین است.

قرعه کشی DV کی شروع می شود؟
دوره ثبت نام آنلاین برای برنامه DV معمولاً بین 1 اکتبر و 3 نوامبر هر سال اجرا می شود.

چرا قرعه کشی به نام DV-2025 در سال 2023 شروع می شود؟
درخواست ها در اکتبر تا نوامبر 2023 پذیرفته می شوند، اما نتایج قرعه کشی در ماه می 2024 منتشر می شود و پردازش و صدور ویزا فقط در سال 2025 خواهد بود.

چه تعداد ویزا در DV-2025 صادر می شود؟ چند نفر برنده خواهند شد؟
هنوز هیچ اطلاعاتی از وزارت امور خارجه ایالات متحده وجود ندارد، اما طبق قانون، حداکثر 55000 ویزای تنوع (DV) در هر سال در دسترس است. معمولاً حدود 110000 نفر در ابتدا به عنوان برندگان قرعه کشی انتخاب می شوند و سپس حدود نیمی از آنها به دلایلی ویزا را دریافت نمی کنند و در نهایت حدود 55000 ویزا صادر می شود.

چه تعداد ویزای DV-2025 برای هر منطقه و کشور واجد شرایط صادر می شود؟
تعداد ویزاهایی که برای بومیان هر کشور صادر می‌شود به محدودیت‌های منطقه‌ای تعیین‌شده، تعداد متقاضیانی که از هر کشور می‌آیند و چه تعداد از ورودی‌های انتخاب شده واجد شرایط دریافت ویزا هستند، بستگی دارد. بیش از 7 درصد از کل ویزاهای موجود نمی تواند به بومیان هر کشوری داده شود.

کجا می توانم فرم شرکت در قرعه کشی تنوع را پر کنم؟
درخواست ها فقط در وب سایت رسمی وزارت امور خارجه ایالات متحده پذیرفته می شود: https://www.dvlottery.state.gov . سایر خدمات واسطه هایی هستند که فرم را از طرف شما پر می کنند و USCIS از استفاده از خدمات آنها جلوگیری می کند.

شانس من برای برنده شدن چقدر است؟
شانس برنده شدن گرین کارت در قرعه کشی DV بسیار بیشتر از برنده شدن یک میلیون در قرعه کشی معمولی است. می توانید درصد برنده شدن هر کشور را در http://dvlottery.me/win-chances-green-card-lottery بیابید.

مهمترین چیز در فرم قرعه کشی چیست؟
اول از همه به یاد داشته باشید: دروغ نگویید، فقط حقیقت را بنویسید. فقط از حروف انگلیسی استفاده کنید.
کشور واجد شرایط
به کشور واجد شرایط توجه کنید: شما باید دقیقاً کشور محل تولد را انتخاب کنید، نه محل اقامت.
عکس مناسب بگیرید.
بسیاری از شرکت کنندگان در ارائه یک عکس صحیح شکست می خورند. USCIS به طور خودکار برنامه هایی را که دارای عکس هایی هستند که شرایط لازم را ندارند، رد صلاحیت می کند. الزامات و شرایط زیادی از پس زمینه تا اندازه سر وجود دارد. بنابراین می توانید از خدمات ویژه ای مانند https://visafoto.com/diversity-visa-lottery-photo استفاده کنید

برای برنده شدن چه کار دیگری می توانم انجام دهم؟
هر یک از اعضای بزرگسال خانواده شما (همسر، فرزندان بزرگسال، والدین) باید به عنوان شرکت کننده اصلی در قرعه کشی شرکت کنند (با ارائه سایر اعضای خانواده مانند همسر یا فرزندان به عنوان مشتقات).

آیا برای قرعه کشی گرین کارت شرط سنی وجود دارد؟
هیچ حداقل سنی برای درخواست وجود ندارد، اما به دلیل نیاز به تحصیلات دبیرستانی، اکثر افراد زیر 18 سال رد صلاحیت خواهند شد.

چه سطحی از زبان انگلیسی باید داشته باشم؟
برای اینکه شرکت کنندگان واجد شرایط باشند، نیازی به داشتن مهارت زبان خاصی نیست.

اگر در ایالات متحده زندگی می کنم می توانم وارد برنامه DV شوم؟‌ بله، یک شرکت کننده ممکن است در سراسر جهان از جمله ایالات متحده در این برنامه درخواست دهد.

اگر از قبل ویزای آمریکا داشته باشم، می توانم در آن شرکت کنم؟
بله، در صورت داشتن هر نوع ویزا می توانید در قرعه کشی DV شرکت کنید.

من قبلاً برای ویزای مهاجرت در دسته دیگری ثبت نام کرده ام. آیا هنوز هم می توانم برای برنامه DV اقدام کنم؟
آره.

آیا دولت ایالات متحده به من کمک می کند تا در ایالات متحده مستقر شوم؟ آیا هزینه حمل و نقل یا سایر هزینه ها را پرداخت می کند؟
نه، شما باید خودتان این کار را انجام دهید.

آیا می توانم یک دوست پسر یا دوست دختر را به عنوان همسر معرفی کنم؟
خیر، شما می توانید تنها همسر قانونی را به عنوان مشتق در درخواست خود بگنجانید.

آیا برای قرعه کشی DV هزینه ای وجود دارد؟
هیچ هزینه ای برای ورود وجود ندارد، اما اگر شما انتخاب شده اید باید حدود 215 دلار برای معاینه پزشکی و 330 دلار برای مصاحبه برای هر نفر بپردازید.
همچنین در زمان درخواست ویزا، هزینه ویزای مهاجرت را فقط در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده به صورت حضوری پرداخت خواهید کرد. برای هزینه DV از طریق پست، Western Union یا هر سرویس انتقال پول دیگر برای کسی پول ارسال نکنید.

اگر برای DV درخواست بدهم، اما واجد شرایط دریافت آن نباشم، آیا می توانم هزینه های ویزا را که پرداخت کرده ام بازپرداخت کنم؟
خیر. هزینه درخواست ویزا قابل استرداد نیست. اگر یک افسر کنسولی تشخیص دهد که شما هیچ شرایط لازم برای ویزا را ندارید، یا در غیر این صورت طبق قوانین ایالات متحده واجد شرایط دریافت DV نیستید، افسر نمی تواند ویزا صادر کند و شما تمام هزینه های پرداخت شده را از دست خواهید داد.

چه کسی می تواند در برنامه رسمی قرعه کشی گرین کارت (DV-2025) شرکت کند؟
فقط دو معیار وجود دارد که باید رعایت کنید. اول: کشور محل تولد شما (یا کشور همسر یا والدین) باید در لیست کشورهای واجد شرایط باشد. مورد دوم: شما باید حداقل دارای تحصیلات دبیرستانی یا دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته در شغلی باشید که به حداقل دو سال آموزش یا تجربه نیاز دارد.

چه اعضای خانواده را باید در ثبت نام برای قرعه کشی گرین کارت لحاظ کنم؟
شما باید نام همسر فعلی خود (همسر یا شوهر) را ذکر کنید، حتی اگر در حال حاضر از او و همه فرزندان مجرد زیر 21 سال جدا شده اید.

چه تعداد درخواست می توانم ارسال کنم؟
در طول هر سال فقط یک مورد، اما همسران می توانند آثار جداگانه ارسال کنند.

چند بار می توانم در قرعه کشی تنوع شرکت کنم؟
شما می توانید سعی کنید هر سال برنده شوید، اما فقط یک برنامه در یک سال.

آیا می توانم فرم را از تلفن همراه پر کنم؟
بله، همچنین می توانید عکس صحیح را از https://visafoto.com/diversity-visa-lottery-photo دریافت کنید.

چقدر زمان برای پر کردن فرم دارم؟
برای تکمیل فرم 30 دقیقه فرصت دارید. اگر از محدودیت 30 دقیقه تجاوز کنید و درخواست خود را ارسال نکرده باشید، سیستم اطلاعاتی را که قبلاً وارد کرده اید دور می زند. بنابراین بهترین چیز این است که قبل از قرعه کشی در https://dvlottery.me/ds-5501-edv-form به صورت آنلاین آموزش می بینید و قبل از اینکه واقعاً فرم واقعی را در وب سایت رسمی پر کنید، تمام اطلاعات فرم خود را آماده کنید.

آیا می توان فرم قرعه کشی DV را در یک برنامه پردازش کلمه دانلود و ذخیره کرد و بعداً آن را تمام کرد؟
خیر، فقط می توانید فرم را به صورت آنلاین پر کنید. اما برای این منظور می توانید از https://dvlottery.me/ds-5501-edv-form استفاده کنید .

آیا می توانم فرم را به صورت آنلاین ذخیره کنم و بعداً آن را تکمیل کنم؟
نه، غیر ممکن است. ما به شدت توصیه می کنیم قبل از شروع به پر کردن فرم آنلاین، تمام دستورالعمل های DV را به طور کامل بخوانید. با این حال می توانید برای این کار از https://dvlottery.me/ds-5501-edv-form استفاده کنید .

اگر سیستم ورود من را رد کرد، آیا می توانم مجدداً ورودی خود را ارسال کنم؟
بله، شما می توانید قبل از پایان قرعه کشی مجددا درخواست خود را ارسال کنید. می‌توانید هر چند بار که لازم است درخواست ارسال کنید تا زمانی که درخواست کامل دریافت شود و اخطار تأیید ارسال شود. پس از دریافت اخطار تایید، ورود شما کامل شده است و نباید هیچ ورودی اضافی ارسال کنید.

چه مدت پس از ارسال ورودی، اخطار تایید الکترونیکی را دریافت خواهم کرد؟
باید فوراً اعلان تأیید را دریافت کنید، از جمله کد تأیید، اما گاهی اوقات تأخیر رخ می دهد. می توانید هر چند بار که لازم است دکمه “ارسال” را فشار دهید تا زمانی که یک برنامه کامل ارسال شود و اخطار تایید را دریافت کنید.

پس از کلیک بر روی دکمه “ارسال” شماره تاییدی دریافت نکردم. باید چکار کنم؟
اگر شماره تأیید دریافت نکردید، ورودی شما ثبت نشده است. باید ورودی دیگری ارسال کنید. تکراری محاسبه نخواهد شد.

اگر انتخاب شدم، آیا می توانم خانواده ام را با خودم ببرم؟
از طریق برنامه قرعه کشی DV، فقط همسر و فرزندان می توانند با شما همراه شوند. برای سایر اقوام می توانید بعداً برای ویزای اتحاد مجدد خانواده درخواست دهید. اما زمان زیادی می برد.

آیا در صورت محکومیت می توانم در قرعه کشی DV شرکت کنم؟
هیچ محدودیتی برای افرادی که محکوم شده اند وجود ندارد، اما به یاد داشته باشید که تصمیم در مورد صدور ویزا به کنسولگری ایالات متحده بستگی دارد.

آیا این درست است که قرعه کشی DV فقط برای جوانانی است که به تازگی دانشگاه را تمام کرده اند؟
نه اینطور نیست. همه می توانند در قرعه کشی شرکت کنند و برندگان به طور تصادفی توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده انتخاب می شوند.

آیا باید قبلاً در ایالات متحده کار داشته باشم، اقوام آنجا یا پول کافی داشته باشم؟
برای شرکت در قرعه کشی DV به شغل یا پیشنهاد شغلی در ایالات متحده نیاز ندارید، نیازی به داشتن اقوام در ایالات متحده ندارید، به مقدار خاصی پول نیاز ندارید.

چگونه از برنده شدن مطلع شوم؟ چگونه نتایج قرعه کشی گرین کارت ایالات متحده را بررسی کنم؟ آیا من یک اعلان دریافت خواهم کرد؟
منتظر نمانید تا وزارت امور خارجه ایالات متحده از طریق ایمیل یا تلفن در مورد انتخاب شما با شما تماس بگیرد. نتیجه خود را خودتان از طریق بررسی وضعیت شرکت کنندگان در وب سایت E-DV http://dvlottery.state.gov/ با استفاده از شماره تأییدیه خود بررسی کنید. این تنها راه برای کشف است. اطلاعات در حدود می 2024 منتشر خواهد شد.

آیا اطلاعاتی را از وزارت امور خارجه از طریق ایمیل دریافت خواهم کرد یا از طریق پست پستی؟
دولت ایالات متحده هرگز ایمیلی برای اطلاع افرادی که انتخاب شده اند ارسال نمی کند، و هیچ برنامه ای برای استفاده از ایمیل برای این منظور برای برنامه DV-2025 وجود ندارد. وزارت امور خارجه هرگز از شما نمی خواهد که از طریق پست یا خدماتی مانند Western Union پول ارسال کنید.

چه زمانی نتایج در دسترس خواهد بود؟
می‌توانید با مراجعه به صفحه بررسی آنلاین وضعیت شرکت‌کنندگان در DV در http://dvlottery.state.gov، دریابید که آیا در ماه می 2024 برنده قرعه‌کشی هستید یا خیر . اطلاعات تا پایان سپتامبر 2025 در دسترس خواهد بود.

اگر شماره تاییدیه خود را گم کنم چه می شود؟ چگونه شماره تاییدیه گم شده خود را برای قرعه کشی DV بازیابی کنم؟
اکنون ابزاری در صفحه بررسی وضعیت شرکت کنندگان در وب سایت E-DV موجود است که به شما امکان می دهد شماره تأیید خود را از طریق آدرس ایمیلی که با آن ثبت نام کرده اید، با وارد کردن اطلاعات شخصی خاص برای تأیید هویت خود، بازیابی کنید.
هیچ راه دیگری برای بررسی وضعیت یا ارائه شماره تأیید وجود ندارد. سفارتخانه ها و کنسولگری های ایالات متحده و مرکز کنسولی کنتاکی قادر به انجام این کار نیستند. وزارت امور خارجه قادر به ارائه لیستی از افراد انتخاب شده برای ادامه روند روادید نیست.

شرکت کنندگان موفق چگونه انتخاب می شوند؟
برندگان به صورت تصادفی توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده انتخاب خواهند شد.

وقتی برنده شدم چیکار کنم؟
برنده شدن در قرعه کشی گرین کارت منجر به دریافت خودکار گرین کارت شما نمی شود. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که برنده شوید، تمام معنی آن این است که شما فرصت درخواست گرین کارت را کسب کرده اید. بنابراین باید شماره تاییدیه خود را در وب سایت رسمی برنامه http://dvprogram.state.gov بررسی کنید و اگر برنده شده اید، از آنجا به صفحه تایید با دستورالعمل های بیشتر هدایت می شوید.
در پر کردن فرم قرعه کشی دقت کنید، زیرا در صورت انتخاب شدن باید فرم ویزای مهاجرتی DS-260 را دقیقاً با همان اطلاعات فرم قرعه کشی پر کنید. به همین دلیل توصیه می کنیم از افرادی که در تکمیل فرم قرعه کشی کمک می کنند استفاده نکنید. از هیچ واسطه یا خدمات شخص ثالث برای پر کردن برنامه قرعه کشی DV برای خود استفاده نکنید. بهتر است خودتان درخواست بدهید. توصیه می کنیم از https://visafoto.com/diversity-visa-lottery-photo برای پر کردن و سپس ذخیره و چاپ فرم قرعه کشی DV قبل از پر کردن فرم واقعی استفاده کنید تا تمام اطلاعات ارسالی خود را به خاطر بسپارید، بنابراین می توانید از همان داده ها در فرم ویزای مهاجرتی DS-260 استفاده کنید.

بعد از برنده شدن چه مدت باید برای ویزای مهاجرت اقدام کنم؟
در صورت برنده شدن در برنامه DV-2025، شما حق دارید فقط در طول سال مالی 2025 دولت ایالات متحده، که از 1 اکتبر 2024 تا 30 سپتامبر 2025 است، برای ویزا درخواست دهید. توصیه می شود به محض این که این کار را انجام دهید. ممکن است.
در صورت مصاحبه موفقیت آمیز در کنسولگری، ویزا به مدت 6 ماه دریافت می کنید و اگر در این مدت به ایالات متحده مهاجرت نکنید، ویزای شما باطل می شود و بازیابی آن غیرممکن است.

وقتی گرین کارت می گیرم؟
در ابتدا برای شما ویزای مهاجرتی صادر می شود و می توانید پس از مهاجرت به آمریکا گرین کارت را دریافت کنید.

آیا در صورت برنده شدن در لاتاری موظف به مهاجرت به ایالات متحده هستید؟
نه، تصمیم مهاجرت با شماست.

من زودتر در قرعه کشی تنوع برنده شدم اما تصمیم گرفتم حرکت نکنم. آیا می توانم دوباره در قرعه کشی شرکت کنم؟
بله، تو میتونی. اما ممکن است در مورد قصد مهاجرت شما تردیدهایی وجود داشته باشد و تصمیم برای صدور ویزا به کنسولگری ایالات متحده بستگی دارد. در این صورت شانس گرفتن ویزا زیاد نیست.
پاسپورت معتبر
به شدت توصیه می شود قبل از شرکت در قرعه کشی DV یک پاسپورت معتبر صادر شده توسط کشور خود داشته باشید. بنابراین اگر پاسپورت معتبر ندارید، باید قبل از پر کردن فرم قرعه کشی، آن را دریافت کنید.
1. نام
شما باید نام خود را با حروف انگلیسی دقیقاً مانند پاسپورت خود بنویسید.
مراقب نام میانی باشید. اگر نام خانوادگی شما دوتایی است (دارای 2 قسمت است)، باید همه قسمت ها را در قسمت “نام خانوادگی/نام خانوادگی” فهرست کنید. اگر یک قسمت از آن را به عنوان نام میانی قرار دهید، رد صلاحیت خواهید شد.
اگر نام کوچک یا میانی ندارید، می‌توانید آن را با علامت زدن کادر «بدون نام» حذف کنید.
اگر در نام خود تعدادی حروف با “قلاب دوزی” دارید، فقط آنها را به حروف انگلیسی مشابه تغییر دهید. به عنوان مثال “ä” را می توان به انگلیسی “a”، “ö” به “o”، “ñ” به “n” و غیره تغییر داد.
در شناسنامه و گذرنامه ام املای نام من متفاوت است. از چه اسمی استفاده کنم؟
شما باید نام خود را دقیقاً مانند پاسپورت خود با حروف انگلیسی بنویسید. املای نام شما در کارت شناسایی، شناسنامه و سایر مدارک مهم نیست. این در دستورالعمل ارائه شده توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده آمده است: https://travel.state.gov/content/dam/visas/Diversity-Visa/DV-Instructions-Translations/DV-2018-Instructions-Translations/DV- 2018%20دستورالعمل%20English.pdf
2. جنسیت
تصاویری از زن و مرد برای کمک بیشتر در نزدیکی دکمه های رادیویی وجود دارد.
3. تاریخ تولد
به ترتیب عناصر توجه کنید. این ترتیب تاریخ آمریکاست، بنابراین ابتدا باید ماه (نه روز)، سپس روز و آخرین آن سال را قرار دهید.
4. شهری که در آن متولد شده اید
از شهر یا شهری که در شناسنامه یا پاسپورت شما مشخص شده است استفاده کنید.

اگر نام فعلی شهر و نام در گذرنامه متفاوت باشد چه؟
شما باید نام شهر را از پاسپورت خود بگیرید.
5. کشوری که در آن متولد شده اید
نام امروز کشور را مشخص کنید حتی اگر تغییر نام داده شده یا استقلال یافته است. همچنین کشور محل اقامت یا تابعیت شما نیست، کشور محل تولد شماست.

اگر در کشوری متولد شده باشم که در لیست کشورهای واجد شرایط نیست، می توانم در قرعه کشی تنوع (DV-2025) شرکت کنم؟
اگر همسر یا والدین شما در یک کشور واجد شرایط به دنیا آمده اند، می توانید از آن کشور به عنوان کشور واجد شرایط خود استفاده کنید.
7. عکس شرکت کننده
تصویر دیجیتال عکس شما باید:
مربع، با اندازه 600×600 پیکسل در
فرمت فایل JPEG (.jpg)
حجم فایل بیش از 240 کیلوبایت (کیلو بایت) نباشد
اندازه سر بین 50٪ تا 69٪ از ارتفاع کل تصویر از پایین چانه تا بالای سر
چشم ها بین 56 تا 69 درصد از پایین عکس قرار دارند
رنگی
با فوکوس عکس
گرفته شده در مقابل پس زمینه سفید یا مایل به سفید
که در 6 ماه گذشته برای منعکس کردن ظاهر فعلی شما گرفته شده است.
عکس گرفته شده در نمای تمام صورت مستقیماً رو به دوربین
عینک مجاز نیست
با حالت خنثی صورت و هر دو چشم باز
عکس گرفته شده با لباس هایی که معمولاً به صورت روزانه می پوشید
لباس های فرم نباید در عکس شما استفاده شود، به جز لباس های مذهبی که روزانه استفاده می شود.
از کلاه یا پوششی که موها یا خط مو را تیره می کند، استفاده نکنید، مگر اینکه روزانه برای اهداف مذهبی از آن استفاده کنید،

تمام صورت شما باید نمایان باشد و پوشش سر نباید هیچ سایه ای روی صورت شما ایجاد کند
. هدفون، دستگاه های هندزفری بی سیم، یا موارد مشابه در عکس شما قابل قبول نیست.
تمام الزامات رسمی در اینجا فهرست شده است: https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/visa-information-resources/photos.html
شما می توانید عکس خود را که تمام الزامات و مشخصات فنی را برآورده می کند در 2 دریافت کنید. ثانیه توسط Visafoto در https://visafoto.com/diversity-visa-lottery-photo . برای درست کردن آن، لطفاً این راهنما را دنبال کنید: https://visafoto.com/guide

چرا بررسی صحیح بودن عکس من بسیار مهم است؟
این به این دلیل است که اگر عکس شما نادرست باشد، درخواست قرعه‌کشی شما بعداً رد می‌شود، اما وقتی عکسی را در فرم قرعه‌کشی DV آپلود می‌کنید، عکس‌های نادرست یا درست را بدون هیچ بازخوردی می‌پذیرد. اگر به جای عکس خود عکسی با اندازه نادرست یا عکسی از ماشین آپلود کنید، پیغام خطایی وجود ندارد و عکس شما هر چه باشد پذیرفته خواهد شد. بنابراین زمانی که درخواست خود را ارسال می کنید، هیچ راهی برای تشخیص درست بودن یا نبودن عکس شما وجود ندارد. اما بعداً همه برنامه هایی که عکس های نادرست دارند رد صلاحیت خواهند شد. بنابراین بسیار مهم است که قبل از پر کردن فرم درخواست گرین کارت بدانید که آیا عکس شما صحیح است یا خیر.

از کجا می توانم بررسی کنم که آیا عکس قرعه کشی DV من درست است؟
شما می توانید از خدمات در https://dvlottery.me/dv-lottery-photo-checker استفاده کنید ، این سرویس تأیید کامل را انجام می دهد. ابزار عکس در وب‌سایت وزارت امور خارجه ایالات متحده چشم‌ها یا پس‌زمینه‌ای را در نظر نمی‌گیرد و روی اکثر تلفن‌ها، تبلت‌ها و برخی لپ‌تاپ‌ها کار نمی‌کند و بنابراین کار را به درستی انجام نمی‌دهد. می توانید اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چرا ابزار عکس به طور کامل مناسب نیست را در https://visafoto.com/en/us_photo_tool ببینید .
8. آدرس پستی
به یاد داشته باشید که آدرس پستی شما باید برای سرویس پست بین المللی به اندازه کافی واضح باشد.
“در مراقبت از” در آدرس پستی نام گیرنده است. اگر آدرس شما کاملاً در خط 1 قرار می گیرد، قسمت خط 2 آدرس می تواند خالی باشد. اگر کد پستی خود را نمی دانید، می توانید آن را در اداره پست خود دریافت کنید.
نحوه املای آدرس
اگر نمی دانید چگونه آدرس خود را به زبان انگلیسی به درستی املا کنید از نقشه های گوگل استفاده کنید: زبان انگلیسی را انتخاب کنید و آدرس را در فرم قرعه کشی کپی کنید.

9. کشوری که امروز در آن زندگی می کنید
این کشور تابعیت یا مبدأ شما نیست، کشور محل اقامت واقعی شماست. آن را از لیست انتخاب کنید.
اگر بعد از پر کردن فرم حرکت کنم چه؟
شما می توانید حرکت کنید، مهم نیست، باید در لحظه پر کردن فرم، مکان فعلی خود را پر کنید.
10. شماره تلفن
به یاد داشته باشید که شماره تلفن شما باید در قالب بین المللی باشد. آنها باید بتوانند از ایالات متحده آمریکا با آن تماس بگیرند.
11. آدرس ایمیل
اجاره آدرس ایمیل خود را وارد کنید. آدرس شخص دیگری یا ایمیل شرکتی که در آن مشغول به کار هستید نیست.
12. بالاترین سطح تحصیلاتی که تا امروز کسب کرده اید چیست؟
برای اینکه واجد شرایط شرکت در قرعه کشی ویزای تنوع باشید، باید حداقل تحصیلات دبیرستانی داشته باشید یا دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته در شغلی داشته باشید که حداقل به دو سال آموزش یا تجربه نیاز دارد.
شما باید مدرک تحصیلی یا تجربه کاری داشته باشید: دیپلم یا هر گواهی.

سال آخر من در کالج (مدرک تحصیلی) است. در مورد سطح تحصیلاتم چه بنویسم؟
در فرم قرعه کشی DV شما باید سطح تحصیلات خود را در روز پر کردن درخواست اعلام کنید. بنابراین سطوح “دبیرستان، بدون مدرک” یا “برخی از دوره های دانشگاهی” برای شما مناسب است.

کدام مشاغل واجد شرایط برنامه ویزای تنوع (eDV) هستند؟
پایگاه داده O*Net Online اداره کار (DOL) تجربیات شغلی را در پنج منطقه شغلی گروه بندی می کند. در حالی که بسیاری از مشاغل در وب‌سایت DOL فهرست شده‌اند، تنها برخی مشاغل مشخص واجد شرایط برنامه ویزای تنوع هستند. برای واجد شرایط بودن برای ویزای تنوع بر اساس تجربه کاری خود، باید در پنج سال گذشته، دو سال تجربه در شغلی داشته باشید که به عنوان منطقه شغلی 4 یا 5 تعیین شده است، طبقه بندی شده در یک آمادگی حرفه ای خاص (SVP). محدوده 7.0 یا بالاتر

چگونه می توان مشاغل واجد شرایط را در وزارت کار پیدا کرد؟مشاغل DV واجد شرایط در پایگاه داده آنلاین O*Net وزارت کار نشان داده شده است https://www.onetonline.org/ این مراحل را دنبال کنید تا بدانید شغل شما واجد شرایط است یا خیر:
روی “یافتن مشاغل” در بخش “خانواده شغلی” کلیک کنید. حرفه خود را از منوی بازشو (به عنوان مثال، Business and Financial Operations را انتخاب کنید) و روی “Go” کلیک کنید سپس روی پیوند شغل خاص خود کلیک کنید. (به عنوان مثال، Credit Analysts را انتخاب کنید) یک محدوده SVP را در بخش Job Zone بیابید. برای واجد شرایط بودن برای قرعه کشی DV باید 7.0 یا بالاتر باشد. بنابراین در این مثال Credit Analyst واجد شرایط است.

13. وضعیت تاهل شما در حال حاضر چگونه است؟
به یاد داشته باشید که جدایی قانونی وضعیت متفاوتی با طلاق دارد. جدایی قانونی وضعیتی است که هنوز طلاق تمام نشده است اما زوجین پس از حکم دادگاه جدا از هم زندگی می کنند. بسیاری از کشورها چنین وضعیتی ندارند. اگر طلاق گرفته باشید، اما جدایی قانونی را انتخاب کنید، رد صلاحیت خواهید شد.
اگر از نظر قانونی از هم جدا نیستید، باید همسر خود را در میان بگذارید، حتی اگر قصد دارید قبل از درخواست ویزای تنوع طلبی طلاق بگیرید. عدم ذکر نام همسر واجد شرایط دلیلی برای رد صلاحیت است.
اگر همسر شما شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونی است، او را در ورودی خود ذکر نکنید.

اگر در حال حاضر ازدواج نکرده باشم، اما بعداً این کار را انجام دهم چه می شود؟
شما باید وضعیت تاهل فعلی خود را برای لحظه پر کردن فرم پر کنید.
14. تعداد فرزندان
شما باید تمام فرزندان خود را که ازدواج نکرده و زیر 21 سال سن دارند فهرست کنید. همه فرزندان بیولوژیکی، ناتنی یا فرزندخوانده قانونی خود را شامل شود. اگر این کار را نکنید، رد صلاحیت خواهید شد. اگر فرزندان شما شهروند ایالات متحده هستند، آنها را در ورودی خود ذکر نکنید.

فرزندان من زیر 21 سال اما جدا زندگی می کنند. آیا باید آنها را فهرست کنم؟
بله، همه کودکان زیر 21 سال را فهرست کنید، حتی اگر آنها دیگر با شما زندگی نمی کنند یا قصد ندارید تحت برنامه DV مهاجرت کنند.
15. قسمت 2 – مشتقات
شما باید فرمی را حاوی اطلاعاتی درباره همسر و فرزندان خود پر کنید: نام خانوادگی/نام خانوادگی، نام، نام وسط، تاریخ تولد، جنسیت، شهر محل تولد همسر/فرزند. همچنین عکس همسر/فرزندان خود را آپلود کنید. همین قوانین وجود دارد.

اگر من فرم را با اطلاعات همسرم پر کنم به این معنی است که او نیز در قرعه کشی DV شرکت می کند و شانس برنده شدن دارد؟
خیر.

اگه الان باردار باشم چی؟
اگر شما برنده هستید، بعداً اطلاعات فرزندتان را به درخواست ویزای خود اضافه خواهید کرد.

آیا باید عکس یک کودک کوچک را آپلود کنم؟
بله، اگر عکس هیچ یک از اعضای خانواده را ارائه نکنید، درخواست شما توسط USCIS پذیرفته نخواهد شد. توصیه می کنیم از https://visafoto.com/diversity-visa-lottery-photo برای عکس کودک استفاده کنید.

اگر نتوانم از فرزندم عکس بگیرم چه کنم؟
متأسفانه نمی توانید در قرعه کشی DV شرکت کنید.

چگونه شماره تاییدیه را ذخیره کنم؟
شماره تاییدیه بسیار مهم است، بنابراین پس از ارسال فرم قرعه کشی باید شماره تاییدیه را کپی کرده و سپس آن را در یک پیام ایمیل قرار دهید و این پیام را با موضوع شماره تاییدیه قرعه کشی DV برای خود ارسال کنید. همچنین یک اسکرین شات از صفحه با شماره تأیید تهیه کنید و این اسکرین شات را در مکانی امن (مانند Google Drive، Dropbox، درایو فلش خود و غیره) ذخیره کنید. همچنین می توانید شماره را در Notes روی تلفن خود ذخیره کنید، می توانید آن را روی یک تکه کاغذ یادداشت کرده و در مکانی امن نگهداری کنید.
یک عکس از قرعه کشی DV بگیرید و کد تأیید DV را در تلفن خود ذخیره کنید!
با یک برنامه رایگان 7ID برای iOS و Android، مستقیماً از تلفن خود عکسی برای قرعه کشی گرین کارت (برنامه DV) دریافت کنید. 7ID همچنین می‌تواند کد تأیید برنامه DV شما را که برای بررسی وضعیت شرکت‌کنندگان در آینده لازم است ذخیره کند.

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0