سوال؛ چند ویزا DV برای هر منطقه و کشور واجد شرایط صادر می شود؟

طبق قانون، هر ساله حداکثر 55،000 ویزای مجاز (DV) در دسترس است. به طور میانگین، حدود 110,000 نفر در ابتدا به عنوان برندگان قرعه کشی انتخاب می شوند و سپس حدود نیمی از آنها به دلایلی به ویزا نمی رسند و در نهایت حدود 55,000 ویزا صادر می شود که احتمال تکمیل شدن آن به صورت کامل کم است. برای اطلاعات بیشتر به صورت نمودار و جدول در صفحه آمار مراجعه کنید. (برای مشاهده بخش آمار به دکمه های بالای سایت دقت کنید)

تعداد ویزا هایی که برای بومیان هر کشور صادر می شود، بستگی به محدودیت های منطقه ای ایجاد شده، تعداد ثبت نامی ها از هر کشور و تعداد افراد انتخاب شده واجد شرایط ویزا بستگی دارد. دو دلیل وجود دارد که باعث میشود در روند و جریان لاتاری برای آن سال مالی ویزایی به یک تعلق نگیرید، به صورت کلی برای هر کشور سقف صدور ویزا تا 7٪ از کل ویزاهاست، اگر این سقف تکمیل شود دیگر آن کشور تا پایان سال مالی ویزایی نخواهد داشت. مورد دوم تعداد ویزای کل برای آن سال مالیست، به صورت کلی برای هر سال مالی تعدا55,000 ویزا در دسترس است، اگر تا پایان سال مالی این سقف ویزا تمام شود، دیگر امکان صدور ویزا وجود ندارد و پایان عملی پروسه اتفاق خواهد افتاد حتی اگر سال مالی تمام نشده باشد، این اتفاق برای سال مالی ۲۰۲۳ رخ داد و علی‌رغم دعوت افراد به مصاحبه و تعداد بالای افراد کصاحبه شده مانده در AP از دریافت ویزا بازماندن و ویزای ایران برای این سال نسبت به زمان مشابه پارسال با کاهش ۵۰ درصدی رو به رو شد. این اتفاق بدترین اتفاقی است که یک برنده لاتاری دعوت شده به مصاحبه ممکن است تجربه کند! اگر سقف 55,000 ویزا کامل نشود پروسه مصاحبه و صدور ویزا تا پایان سال مالی ادامه خواهد داشت.

سخن پایانی

اگر برنده لاتاری گرین کارت آمریکا هستید تا زمانی که ویزا را در پاسپورت خود مشاهده نکرده‌اید صابون به دل نزنید، قضیه را تمام شده ندانید، رویای زندگی هالیوودی متصور نشوید، دارایی های خود را به دلار یا پول نقد تبدیل نکنید، به درو دیوار و فامیل و زمین و زمان اطلاع رسانی نکنید چون تا لحظه چاپ ویزا ضرب المثل یه سیب میندازی بالا هزارتا چرخ میخوره بیاد پایین رو با پوست و استخوان درک خواهید کرد.

موفق و پیروز و برنده باشید