Only 1 in 400 chance of getting a US green card for lottery entrants

تنها 1 در 400 شانس دریافت گرین کارت ایالات متحده را دارند.

گرین کارت که به طور رسمی به عنوان کارت اقامت دائم شناخته می شود به شما امکان می دهد به طور دائم در ایالات متحده زندگی و کار کنید.

زندگی در آمریکا آرزوی گرامی بسیاری از افراد در سراسر جهان است. گرین کارت که به طور رسمی به عنوان کارت اقامت دائم شناخته می شود به شما امکان می دهد به طور دائم در ایالات متحده زندگی و کار کنید.

با این حال، گرفتن شهروندی دائم ایالات متحده یا گرین کارت شامل یک فرآیند طولانی است. این خبر بد برای کسانی است که پس از درخواست گرین کارت به دنبال شهروندی ایالات متحده هستند. بر اساس گزارش مطالعاتی دیوید جی بییر، معاون مدیر مطالعات مهاجرت موسسه CATO، تنها 3 درصد از متقاضیان گرین کارت که منتظر تایید هستند، احتمالا در سال 2024 اقامت دائم ایالات متحده را دریافت خواهند کرد.

در مقایسه با مجموع مجموع متقاضیان نزدیک به 35 میلیون، کل سقف‌ها (به اضافه ظرفیت پردازش برای دسته‌های بدون سقف) به کمتر از 1.1 میلیون برای سال مالی 2024 می‌رسد. به عبارت دیگر، 97 درصد از متقاضیان گرین کارت که قبلاً درخواست داده‌اند کارت سبز دریافت نمی‌کنند.  در سال آینده، چیزی است که این مطالعه نشان داد.

قرعه کشی گرین کارت

بیشترین تعداد متقاضیان سالانه در این دسته گرین کارت ظاهر می شود، با نزدیک به 22.2 میلیون متقاضی در سال 2023 (برای قرعه کشی سال مالی 2024).

برخلاف سایر دسته‌ها، شرکت‌کنندگان قرعه‌کشی که قبل از پایان سال انتخاب و تأیید نشده‌اند، اگر می‌خواهند دوباره تلاش کنند، باید سال مالی بعدی را دوباره درخواست دهند.

سقف قرعه کشی برای سال مالی 2024 حدود 55000 خواهد بود. نرخ برد برای لاتاری از سال 1995، زمانی که اولین قرعه کشی برگزار شد، حدود 80 درصد کاهش یافته و به حدود 0.25 درصد رسیده است – احتمال 1 در 400 برای دریافت گرین کارت.

گرین کارت مبتنی بر اشتغال

عقب ماندگی کارت سبز مبتنی بر اشتغال تا مارس 2023 به 1.8 میلیون افزایش یافته است – از حدود 1.2 میلیون در سال 2018. سقف کلی 140,000 در سال به اضافه هر گرین کارت استفاده نشده تحت حمایت خانواده تعیین شده است.

در سال مالی 2024، حدود 8 درصد از درخواست‌های معلق مبتنی بر اشتغال برای گرین کارت تأیید می‌شوند. با این حال، بیشتر این گرین کارت ها به متقاضیانی تعلق نخواهد گرفت که بیشترین انتظار را داشته اند. در عوض، به دلیل محدودیت‌های کشوری، متقاضیانی که در سال آینده درخواست می‌کنند، از متقاضیان چین و هند عبور می‌کنند – که بسیاری از آنها بیش از یک دهه منتظر بوده‌اند.

هندی‌ها – که نیمی از متقاضیان را در دسته‌های مورد حمایت کارفرما تشکیل می‌دهند – باید بیش از یک قرن منتظر گرین کارت باشند.

برای رسیدگی به عقب ماندگی گرین کارت، بیر در مطالعه خود پیشنهاد می کند که کنگره باید با چشم پوشی از قوانین غیرضروری سخت و محدودیت های خودسرانه برای تأیید متقاضیان فعلی گرین کارت شروع کند.

تا آنجا که به مقایسه مهاجران با کانادا مربوط می شود، ایالات متحده هنوز زمینه ای برای پوشش دارد. در اینجا نحوه عملکرد ریاضی طبق گزارش آمده است:

اعطای کارت سبز به 35 میلیون متقاضی در سال 2024 و سپس افزایش دائمی مهاجرت قانونی به 5 میلیون نفر در سال، احتمالاً جمعیت مهاجر ایالات متحده را تا سال 2033 تنها حدود 40 میلیون نفر افزایش می دهد که منجر به سهم مهاجران 22 درصدی می شود.

تا سال 2036 طول می کشد تا ایالات متحده به 23 درصد کنونی کانادا برسد. ایالات متحده همچنان ده ها میلیون مهاجر کمتر از میزانی است که برای رسیدن به 28 درصدی که دولت کانادا پیش بینی می کند کشورش تا سال 2036 به آن خواهد رسید، خواهد بود.

منبع

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0