شماره تاییدیه قرعه کشی DV برای شرکت کنندگان پس از پذیرش موفقیت آمیز ورود آنها توسط سیستم صادر می شود. ثبت نام های E-DV موفقیت آمیز با صفحه موفقیت نشان داده خواهند شد. اگر صفحه موفقیت را ندیدید به این معنی است که ثبت نام شما به سیستم اضافه نشده است. زمانی که فرم درخواست ویزای Diversity با موفقیت توسط سیستم با فایل تصویری متقاضیان پذیرفته شد، شماره‌های تایید در صفحه کامپیوتر نمایش داده می‌شد. صفحه موفقیت نمایش داده شده شامل: نام کامل متقاضیان، روز، تاریخ، سال و زمانی است که ثبت نام توسط سیستم پذیرفته شده است. یک “امضای دیجیتال” در صفحه وجود خواهد داشت، اما برای متقاضی ارزشی ندارد. فقط شماره تاییدیه مهم است که در آن صفحه داده شده است. اعداد تأییدیه برای قرعه کشی سال مالی فقط مطابق با 4 رقم اول که سال مالی قرعه کشی را نشان می دهد معتبر است. شماره تأیید تنها شماره مهم در قرعه کشی DV آمریکا است. زاز آن به عنوان رمز عبور هنگام بررسی نتایج استفاده خواهد شد. مردم منطقه آفریقا با این شماره تاییدیه به عنوان بلیط تماس می گرفتند!

شماره تأیید ارائه شده مانند یک رمز عبور برای بررسی وضعیت انتخاب شما از طریق وب سایت بررسی نتایج عمل می کند. اعتبار شماره تایید برای بررسی نتایج انتخاب سال ذکر شده آن فقط از اردیبهشت تا شهریور سال آینده (May through next year September only) کاربرد دارد. اگر نتایج خود را بررسی کرده‌اید، کد تأیید را دور نریزید، زیرا ممکن است به آن نیاز داشته باشید.

نتایج برنامه قرعه کشی DV از طریق پست، تلفن و ایمیل به شما اعلام نخواهد شد.

هنگام شرکت در قرعه کشی، اگر شماره تایید به شما نشان داده نشد به این معنی است که ثبت نام شما در قرعه کشی ثبت نشده است.

از دوره ارسال قرعه کشی ویزای DV-2018 به بعد به متقاضیان اجازه می دهد در بازه ای که نتایج برای بررسی در دسترس هستند، شماره تایید را از سیستم بازیابی کنند.

شماره تاییدیه باید دارای 16 رقم الفبا و عدد و سال مالی در جلوی کد باشد. برای برنامه قرعه کشی ویزای DV-2024 فعلی، از شماره تأیید برای شروع از سال 2024 استفاده می شود.

باید بدانید که کد شماره تاییدیه شما، فقط برای آن برنامه سال مالی اعتبار دارد.

وقتی صفحه کامپیوتر آن را نمایش می دهد با شماره تایید چه باید کرد؟

1. تهیه نسخه پرینت دیجیتال از نتیجه ثبت نام

آن را در یک کاغذ بنویسید و در جای امنی نگهداری کنید. می توان آن را در رایانه شما ذخیره کرد. یا از آن صفحه پرینت بگیرید.

روی “فایل” در گوشه سمت چپ بالای مرورگر کلیک کنید. روی “ذخیره به عنوان” کلیک کنید (یک کادر باز می شود)

در آنجا جایی که می خواهید فایل ذخیره شود را انتخاب کنید و نامی برای فایل بگذارید و روی “ذخیره” کلیک کنید.

هنگامی که صفحه را در رایانه خود ذخیره کردید، وقتی صفحه را پس از ذخیره کردن به آن نگاه می کنید، مانند مرورگر به نظر نمی رسد. اگر نرم افزار Adobe Acrobat Reader دارید، می توانید دستور چاپ را برای ایجاد یک فایل PDF از آن صفحه بدهید.

2. تهیه نسخه پرینت فیزیکی از نتیجخ ثبت نام

چاپگر خود را راه اندازی کنید و قبل از ارسال مقاله، آن را با کاغذهای خالی نگه دارید. پس از دریافت صفحه، روی “فایل” در گوشه سمت چپ بالای مرورگر کلیک کنید. روی “چاپ” کلیک کنید کادری نشان داده می شود، در آنجا چاپگر خود را انتخاب کرده و دکمه «Print» را فشار دهید. تأیید از چاپگر به عنوان یک چاپ خارج می شود. پس مواظبش باش توسط KCC قابل بازیابی یا انتشار مجدد نیست. اگر آن را از دست دادید، در سال آینده نمی توانید وضعیت خود را به صورت آنلاین بررسی کنید.

بررسی کردم و متوجه شدم که در وب سایت رسمی دولت آمریکا به عنوان برنده انتخاب نشده ام.
آیا باید کد تایید را نزد خود نگه دارم؟

بله، البته در مواقعی که تعداد برندگان کمتر از تعداد ویزا باشد باید آن را تا سپتامبر سال آینده نگه دارید. گاهی اوقات آنها ممکن است تعداد کمی از برندگان را در ماه های آینده برای برنامه انتخاب کنند که با توجه به استقبال میلیونی در دنیا فعلا جواب این سوال خیر است.

شماره تاییدیه ای که برای قرعه کشی سال گذشته گرفتم برای بررسی انتخاب من در قرعه کشی امسال بدرد بخور هست؟

خیر، فقط برای آن برنامه سال مالی است و برای سال جاری باید از سال جاری استفاده کنید.

نماینده من گفت من برای قرعه کشی انتخاب شده ام اما پول می خواهد تا شماره تاییدیه ام را بدهد، چه کنم؟

به همین دلیل وزارت امور خارجه توصیه کرده بود که خودتان برای این برنامه اقدام کنید.

آیا هزینه خدمات آن نماینده را پرداخت کردید؟

اگر بله، این حادثه را با جزئیات کامل همراه با عکس خود به پلیس محلی، سفارت محلی و به KCC گزارش دهید.

شماره تأییدیه ثبت نام را گم کرده ام یا از دست رفته، چکار کنم؟

اگر آخرین رقم را از دست داد، سیستم این را به عنوان کد تأیید معتبر نمی‌پذیرد. اگر شماره تأیید خود را گم کرده‌اید یا از دست داده‌اید به اینجا کلیک کنید و آنرا بازیابی نمایید.

Source.