بستن چمدان ها

قبل از بسته بندی مواردی را باید مد نظر داشته باشید، مجاز به حمل چه میزان بار هستید؟ آیا آنرا به همراه خود وارد آمریکا خواهید کرد یا آنرا جداگانه ارسال خواهید کرد؟ بخاطر داشته باشید که هنگام رسیدن شاید مجبور باشید همه اقلام را خودتان حمل کنید و وقتی به محل مورد نظرتان رسیدید تجسم بهتری از اقلام مورد نیاز خواهید داشت.

مقدار بار مجاز در هواپیما

مقدار باری که میتوانید با خود در هواپیما حمل کنید محدود است. تعداد چمدان ها، اندازه و وزن آنها مشمول این محدودیت است. هنگام خرید بلیط تعدادهای مجاز را مجددا چک کنید اما به خاطر داشته باشید که قوانین ممکن است تغییر کنند.

اکثر مسافرین اکونومی کلاس، که با پرواز های بین المللی به آمریکا سفر می کنند، دوتکه چمدان به علاوه یک ساک دستی یا چمدان دستی که می توان وارد هواپیما کرد، و زیر صندلی جای داد را می توانند با خود حمل نمایند. در پرواز های داخلی آمریکا معمولا حمل یک چمدان به علاوه یک ساک دستی مجاز است. هر چمدان شما بیشتر از آن حد باشد از شما خواسته می شود که هزینه بار اضافی را پرداخت نمایید.

✅ اقلامی که باید داشته باشید

آنچه که باید به همراه خود بیاورید در واقع به انتخاب شخصی شما بستگی دارد. هر چه که با خود می آورید را خودتان باید حمل کنید بنابراین چمدانتان را سبک و کوچک در نظر بگیرید. اگر نیاز به رایزنی دارید، به دیگر مسافران خارجی و یا دوستانتان که اخیرا به آمریکا سفر کرده است تماس بگیرید.

برای حصول اطمینان از اینکه همه اقلام مورد نیاز را دارید زودتر شروع به بسته بندی کنید و بدین گونه می توانید مواردی که از محدودیت وزن و اندازه تجاوز نکرده اند را خارج کنید.

نگران نباشید اگر تمامی اقلام را نمیتوانید با خود حمل کنید، زیرا اکثر اقلام را می توان به قیمت های مختلفی در آمریکا یافت.

اقلامی را که باید داشته باشید :

یک واژه نامه دو زبانه خوب زیرا ممکن است نتوانید چنین واژه نامه ای را به زبان خود در آمریکا پیدا کنید.

تمامی مدارک مهم هویت: این مدارک را در ساک دستی خود حمل کنید. آنها را در ساکهایی که به قسمت بار تحویل می دهید نگذارید.

عکس هایی از خانواده، خانه و کشورتان.

اقلامی از فرهنگ تان مانند آلت موسیقی، نوارهایی از موسیقی سنتی یا مدرن، کتابهای عکس بردار، اقلام هنری و صنایع دستی، هدایای کوچک برای نشان دادن استعداد ها و رسوم تان به مردم آمریکا. همچنین شاید بهتر یاشد که یک لباس سنتی و لوازم فرعی کشورتان را با خود بیاورید.

کتابها، کتابهای راهنما که شاید فکر می کنید می توانند به عنوان مرجع در رشته تحصیلی تان جهت ادامه تحصیل مفید واقع شوند و اینکه مطمئنا نمی توان آنها را در آمریکا یافت (شاید بهتر باشد پس از رسیدن کسی آنها را به شما با پست ارسال نماید)

در صورت نیاز به پول آمریکا قبل از اینکه به یک مرکز مبادله ارز برسید داشتن حداقل چند هزار دلار کافی است.

❌ آنچه نباید به همراه خود بیاورید

مقررات گمرک آمریکا به مسافرین اجازه حمل مواد مخدر، اسلحه، مواد غذایی، و اقلامی برای فروش مجدد در آمریکا نمی دهد. اطلاعات بیشتر در خصوص این محدودیت ها را می توان از محل اخذ ویزا و در وب سایت گمرک و محافظت از مرز های آمریکا یافت.

در ذیل یک فهرست نمونه از اقلامی که باید در خانه گذاشت درج شده است، اما حتما با هواپیمایی و مقررات گمرکی را نیز چک کنید.

اقلامی را که به راحتی می توان در آمریکا خریدداری کرد مانند کتابچه، قلم، کاغذ، لوازم توالت، حوله و ملافه، این اقلام جای زیادی در چمدان شما خواهد گرفت.

غذا، دانه یا گیاه: آمریکا محدودیت های سختگیرانه ای در خصوص وارد کردن مواد غذایی و اقلام فاسد شونده مواد کشاورزی به این کشور دارد.

حیوانات.

دارو، مگر اینکه نسخه کتبی از پزشک داشته باشید.

جواهرات گران قیمت، اقلام با ارزش خانوادگی یا اقلام ظریف، زیرا ممکن است به سرقت رفته یا صدمه ببینند.

اسلحه گرم، چاقو، سلاح یا اقلامی که ممکن است به عنوان سلاح تلقی شوند.

مواد مخدر.

نوشابه الکلی بدون عوارض گمرکی، اگر کمتر از ۲۱ باشید.

هرگونه پوشاک، محصول مصنوعی یا دارویی که از حیوانات در معرض خطر درست شده باشد

یا

وسایل برقی ( وسایل برقی در امریکا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر با سیستم متفاوتی کار می کنند بهتر است که آنها را در آمریکا خریداری نمایید زیرا برخی از اقلام مجاز نیستند.

به خاطر داشته باشید که سیستم های ویدئویی در قسمتهای مختلف دنیا از سیستمهای مختلفی استفاده می کنند، و آنهایی را که از کشورتان می آورید احتمالا با رسانه های آمریکا مطابقت نخواهند داشت. )

محافظت از چمدانها

روی هر چمدان بر چسب واضحی را با درج نام، نشانی تان در آمریکا و شماره تلفن قرار دهید.

برچسب های شناسایی برای یکبار مصرف را می توان از هواپیمایی تهیه کرد اما ما توصیه می کنیم که از برچسب های محکم تری استفاده نمایید. همچنین برای امنیت بیشتر، شاید بهتر باشد بر چسبی را در داخل چمدانتان نیز بچسبانید. برای محافظت از مفقود شدن صدمه یا سرقت چمدان ها (به فصل “بیمه بار سفر و چمدان ها مراجعه نمایید) خرید بیمه سفر را مد نظر داشته باشید.

چنانچه چمدانی که به قسمت بار تحویل داده اید گم شده یا به مقصد اشتباهی ارسال شود برای مصرف چند روز، لباس و اقلام شخصی در ساک دستی داشته باشید.

توجه :هیچوقت چمدانهای خود را بدون مراقبت نگذارید .باید همیشه در ارتباط با احتمال دزدی هوشیار باشید .

ارسال اقلام اضافی

ممکن است گاهی مجبور باشید برای بار اضافی که به هواپیما حمل می کنید پرداخت کنید، اما از آنجاییکه هزینه آن زیاد است، افراد ترجیح می دهند تا اقلام اضافی را توسط پست یا بار بری خصوصی (زمینی، هوایی، باری) ارسال کنند، یا صبر کنند که به محل برسند و سپس از اعضاء خانواده بخواهند تا اقلام مورد نیاز آنها را ارسال نمایند.

صرف نظر از اینکه چگونه وسائل خود را ارسال خواهید کرد،روی تمامی چمدان ها یا بسته ها به وضوح نام و نام نشانی تان را در امریکا بنویسید.

مستقیما روی جعبه یا روی برچسب آدرس بنویسید، سپس یک نوار چسب شفاف را روی نوشته قرار دهید. درصورتیکه بسته ها قبل از عزیمت، یا بدانید کسی حتما آنها را ارسال خواهد کرد. حتما آنها را هنگام ورود به گمرک آمریکا اعلام کنید.

وقتی بسته ها را در آمریکا تحویل گرفتید ممکن است مجبور به پرداخت مالیات، واردات، یا عوارض گمرکی باشید. هنگامی که با پستخانه یا شرکت حمل ونقل ترتیب ارسال آنها را میدهید در ارتباط با این مورد سوال کنید.