با توجه به اینکه طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران کلیه اتباع ایرانی که قصد خروج از کشور را دارند می‌بایست پیش از مراجعه به پلیس کنترل گذرنامه مستقر در فرودگاه، مبلغی که میزان و توضیحات مربوطه آن در ذیل همین صفحه نیز آورده شده است را تحت عنوان عوارض خروج از کشور به حساب دولت واریز نمایند، تسهیلاتی مانند دستگاه‌های خودپرداز اختصاص یافته جهت انجام پرداخت عوارض خروج از کشور در نقاط مختلف ترمینال مسافری فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) فراهم گردیده است، لازم بذکر است علاوه بر امکانات فوق‌الذکر جهت پرداخت عوارض خروج از کشور در ترمینال مسافری فرودگاه، مسافران محترم می‌توانند قبل از مراجعه به فرودگاه نیز با مراجعه به درگاه پرداخت اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور بصورت اینترتی جهت پرداخت عوارض اقدام نموده لازم بذکر است مسافران محترم می‌بایست فیش عوارض خروج از کشور را هنگام مراجعه به پلیس گذرنامه در فرودگاه به همراه داشته باشند و یا در صورت واریز مبلغ بصورت اینترنتی، حتماً از تراکنش خود پرینت تهیه فرمایند.

اطلاعیه مهم بانک ملی

پرداخت عوارض خروج از کشور، از 14 آذر ماه 1401 به صورت نقدی دریافت نخواهد شد.

شایان ذکر است در صورت پرداخت اشتباه عوارض خروج از کشور می‌توانید به سایت www.evat.ir مراجعه نموده و جهت استرداد آن اقدام نمایید، همچنین در صورت پرداخت عوارض خروج از کشور و عدم استفاده از آن، تا پایان سال جاری میتوانید جهت خروج از کشور از آن استفاده نمایید.

برای پرداخت عوارض خروج از کشور به مدرک خاصی نیاز نیست. هنگام پرداخت وجه، داشتن کارت بانکی و ورود مشخصات معتبر متقاضی کفایت می‌کند. لازم به ذکر است استفاده از رسید عوارض تنها برای شخصی که عوارض خروج به نام او پرداخت شده امکان پذیر است.

نرخ عوارض خروج از کشور (سفرهای عادی)نخستین سفر در سال دومین سفر در سال سومین سفر در سال به بالا به ترتیب ٤,٠٠٠.٠٠٠ ریال٦,٠٠٠.٠٠٠ ریال٨,٠٠٠.٠٠٠ ریال است.

شماره حساب واریز عوارض خروج از کشور (بنام اداره کل امور مالیاتی – نزد بانک ملی ایران): ٢١١٠١٠٠٢٥٠٠٠٩

نشانی : تهران – بزرگراه خلیج فارس – کیلومتر ۳۰ – شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)
تلفن تماس فرودگاه: ٥١٠٠١١١-٠٢١ ،٥١٠٠١١٨-٠٢١ ،٠٩٦٣٣٠
سامانه پیامکی:10009633
ایمیل: [email protected]
منبع: https://www.ikac.ir/exit-toll

سامانه پرداخت عوارض خروج از کشور شرکت پرداخت الکترونیک سداد

https://sadadpsp.ir/Tollpayment/