تعداد تعطیلات رسمی و فرهنگی ایالات متحده آمریکا زیاد است و یک شما حتما باید از آنها آگاه باشد. توجه داشته باشید که تعطیلاتی که در روزهای دوشنبه یا جمعه اتفاق می افتند به عنوان وقایع معمول در امتداد آخر هفته می باشند (آخر هفته شامل شنبه و یکشنبه می باشد).
اگر یک تعطیلی فدرال همزمان با تعطیلی تاریخ تقویم ثابت (مانند روز استقلال) در آخر هفته اتفاق بیفتد، ادارات فدرال و ایالتی در نزدیکترین روز غیر آخر هفته به آن تعطیلی، تعطیل خواهند شد. از اوایل دهه ی 1970 چندین تعطیلی فدرالی، از جمله روز یادبود و روز کارگر، به جای اینکه در تاریخ های ثابتی قرار گیرند، در روزهای دوشنبه خاصی مشخص می شوند.
به دلیل ازدیاد تعطیلات مهم در فاصله تقریبا نزدیک به هم، بسیاری از آمریکایی ها دوران بین تعطیلات شکرگذاری در اواخر نوامبر و روز سال نو را به سادگی تعطیلات در نظر می گیرند. تعطیلات مدرسه و کار نیز عموما در بین این دوران قرار می گیرند.
روز سال نو (1 ژانویه) – در این روز اکثر کسب و کارهای مربوط به خرده فروشی تعطیلند، و در عوض همه جا خبر از رژه، غذا و طرفداران فوتبال است.
روز مارتین لوتر کینگ (سومین دوشنبه ی ژانویه) – اکثر ادارات دولتی و بانک ها تعطیلند، و سخنرانی هایی در رابطه با تاریخ و فرهنگ آفریقایی آمریکایی، برگزار می شود.
سال نو چینی ( ژانویه یا فوریه – بر حسب تقویم قمری چینی متفاوت است) – جشن فرهنگی چینی
سوپر باول روز یکشنبه ( معمولا اولین یکشنبه ماه فوریه) – سوپر باول بازی قهرمانی لیگ فوتبال آمریکایی NFL و پربیننده ترین رویداد ورزشی سال است؛ در این روز سوپرمارکت ها، کافه ها، و فروشگاه های الکترونیکی به شدت شلوغند، چرا که خیل عظیمی از طرفداران فوتبال برای تماشای بازی ها و خریدهایشان به این مکان ها مراجعه می کنند.
روز ولنتاین (14 فوریه) – جشن خصوصی عشق و دوستی. در این روز اکثر رستوران ها شلوغند و حتی برای برخی رستوران های بهتر و محبوبتر باید از قبل جا رزرو کرد.
روز ریاست جمهوری (سومین دوشنبه ماه فوریه، تولد رسمی واشنگتن) – بسیاری از ادارات دولتی و بانک ها تعطیلند ولی اکثر فروشگاه ها فروش دارند.
روز سنت پاتریک (17 مارس) – رژه و جشن ایرلندی این روز معروف است و معمولا انتظار می رود که کافه ها شلوغ باشند. پوشیدن لباس سبز یا به همراه داشتن وسایل سبز رنگ در این روز متداول است.
عید پاک (یکشنبه ای در ماه مارس یا آوریل) – مراسم مذهبی مسیحی. بسته به موقعیت رستوران ها، بسیاری از آنها که جزء زنجیره های بزرگ ملی اند، ممکن است تعطیل باشند. برعکس مغازه های کوچک و عمده فروشان معمولا تعطیل نیستند.
پاساور (بر حسب تقویم یهودی متغیر است، هشت روز با عید پاک تفاوت دارد) – مراسم مذهبی یهودی
سینکو دو مایو (5 می) – تعطیلاتی در اکثر مناطق مکزیک که اغلب به اشتباه روز استقلال مکزیک در نظر گرفته می شود، اما با این وجود جشن فرهنگی بزرگی برای آمریکایی های مکزیکی تبار به حساب می آید. همانند روز سنت پاتریک، در این روز نیز انتظار می رود که کافه ها شلوغ بوده و نوشیدنی مخصوص سرو کنند.
روز یابود ( آخرین دوشنبه ماه می) – اکثر کسب و کارهای غیر عمده فروشی تعطیلند؛ در این روز شاهد برخی آیین های وطن پرستی؛ گشت و گذار در سواحل و پارکها؛ و آغاز فصل گردشگری تابستان خواهیم بود.
روز استقلال/ چهارم جولای (4 جولای) – اکثر کسب و کارهای غیر عمده فروشی تعطیلند؛ کنسرت ها و رژه های ویژه ی وطن پرستی؛ گشت و گذار در سواحل و پارکها؛ آتش بازی.
روز کارگر (اولین دوشنبه ی ماه سپتامبر) – اکثر کسب و کارهای غیر عمده فروشی تعطیلند؛ گشت و گذار در سواحل و پارکها؛ بسیاری از فروشگاه ها فروش دارند، پایان فصل گردشگری تابستان.
راش هشانا و یوک کیپور (سپتامبر یا اوایل اکتبر، بر حسب تقویم یهودی متغیر است) – مراسم مذهبی یهودی