شرایط ثبت نام لاتاری امریکا

درود? توصیه میکنم مقاله رو تا به انتها مطالعه بفرمائید. نظری پیشنهادی انتقادی بود در بخش نظرات مطرح کنید.

? شرط اول؛ حداقل تحصیلات برای ارائه به سفارت آمریکا در صورت برنده شدن در لاتاری، مدرک دیپلم دبیرستان میباشد. دیپلم دبیرستان در آمریکا 12 ساله است و باید معادل با آن دیپلم ارائه شود.
? شرط دوم؛ « یا » داشتن حداقل دو سال سابقه کار، برای بررسی شرایط مقاله ایا شغل شما به دو سال آموزش یا تجربه نیاز دارد؟ را مطالعه کنید.

⚠️ ثبت نام فقط از طریق این لینک انجام می گیرد:

⚠️ در ساعات اولیه ممکن است اختلالاتی در سیستم ثبت نام رخ دهد.

⚠️ از لحظه ورود به فرم ثبت نام (کلیک بر روی Begin Entry)، فقط بمدت 60 دقیقه فرصت خواهید داشت تا ثبت نام را تکمیل کنید.
بنابرین قبل از شروع ثبت نام، اطلاعات مورد نیاز را آماده کرده و با استفاده از Photo Tool از صحت مشخصات عمومی عکس مطمئن شوید.

⚠️ برای بازگشت به مرحله قبل، حتماً بجای استفاده از کلید Back مرورگر، از کلید Go Back to Part 1 یا Go Back to Part 2 استفاده کنید.

⚠️ در صورت نیاز میتوانید با کلیک بر روی Cancel the Entry، از فرم ثبت نام خارج شده و بعداً ثبت نام کنید.

⚠️ تا زمانی که تأییدیه تکمیل ثبت نام (صفحه Submission Confirmation: Entry Received) را مشاهده نکردید، ثبت نام شما کامل انجام نشده است. بنابرین در صورتی که به دلایل مختلف موفق به مشاهده این صفحه و دریافت کانفرمیشن نامبر نشدید، باید مجدداً نسبت به ثبت نام اقدام کنید.

نکاتی در مورد تکمیل فرم ثبت نام لاتاری

اشتباه در ثبت نام لاتاری و یا عواملی که باعث مردود شدن برندگان لاتاری می شود:

✔️ نداشتن مدرک حداقل دیپلم یا نداشتن حداقل ۲ سال سابقه کاری در ۵ سال گذشته با نمره ۷ یا بالاتر بر اساس امتیازدهی وزارت کار آمریکا
✔️ تکمیل نکردن فرم همسر و فرزندان برای افراد متاهل یا بیوه دارای فرزند زیر ۲۱ سال مجرد
✔️ استفاده از عکس متعلق به شخص دیگر، یا عکس فاقد شرایط لازم
✔️ ثبت نام با پاسپورت منقضی، شماره جعلی (بخش اطالاعات پاسپورت از لاتاری 2024 به بعد لغو شد)
✔️ ثبت نام بیش از یکبار در هر دوره
✔️ فوت متقاضی اصلی (در صورت فوت کیس اصلی به زیرمجموعه ها ویزایی تعلق نمیگیرد)
✔️ عدم تکمیل فرم های DS-260 بعد از قبولی در لاتاری
✔️ عدم صداقت در اطلاعات داده شده

توجه داشته باشید با عدم رعایت موارد فوق، حتی با وجود شرکت در قرعه کشی لاتاری و برنده شدن، شانس اخذ ویزا برای برندگان از دست می رود.

از ثبت نام بدون داشتن شرایط و هدف خودداری کنید

در صورت انتخاب شدن در لاتاری، تنها چیزی که بدست خواهید آورد، امکان درخواست ویزای مهاجرتی DV می باشد که تنها حدود نیمی کمتر از برندگان لاتاری موفق به دریافت ویزا شده و تعدادی بیشتر برندگان علیرغم صرف هزینه و وقت و انرژی، از دریافت ویزای مهاجرتی محروم خواهند شد.

⚠️ بنابرین اگر شرایط کافی، تمکن مالی کافی و برنامه ای کافی برای مهاجرت و زندگی در آمریکا ندارید، صرفاً بخاطر رایگان بودن، در لاتاری ثبت نام نکنید چون ممکن است در طول پروسه و حتی بعد از مهاجرت، باعث ضررهای مادی و معنوی جبران ناپذیری شود. (میدونم هیچکدومتون به این حرف توجه نمی کنید بهرحال یه جورایی وظیفه بود به اطلاع شما برسونم.)

زندگی در امریکا

از اونجایی که ماشالله همه از شرایط زندگی در امریکا مطلع هستن ما سعی میکنیم به نیمه خالی لیوان هم اشاره داشته باشیم چون فقط نیمه پرش به چشم میاد و قصد خود من از نوشتن این مطلب ایجاد دلزدگی از قضیه نیست فقط دارم به تمامی جوانب اشاره میکنم که خیلی از دوستان با تجربه تر کمتر به اونا اشاره میکنن و بهرحال بد نیست بدونید.

? ایرانیانی که به آمریکا مهاجرت می‌کنند، با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهند شد که دلتنگی و دوری از خانواده سخت‌ترین اما کمترین آنهاست. در واقع همه‌ چیز از دلتنگی شروع می‌شود اما دلتنگی همه مشکل نیست! به دلیل قوانین مرتبط با گرین کارت، امکان ترک سریع آمریکا به صورتی که به همه گفته می شود وجود ندارد. خانواده‌ها و اقوام کسی که گرین کارت دارند نیز نمی‌توانند به سادگی ویزای بازدید و توریستی بگیرند! در نتیجه کسی که در لاتاری برنده شده، باید به سال‌های دوری از خانواده و با مسئله دلتنگی سر کند. (شدیدا توصیه میکنم کسانی که روحیه افسرده دارن و به خانواده یا یکی از اعضای خانواده وابستگی شدید دارن وارد این پروسه نشن)

? نداشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی می تواند مهاجر را به انزوا و افسردگی میل دهد. مهاجران مسن‌تر، طبیعتاً شرایط سخت‌تری دارند زیرا به آسانی نمی‌توانند زبان جدیدی یاد بگیرند. گروه زیادی از کسانی که در لاتاری آمریکا ثبت‌نام می‌کنند، بدون در نظر گرفتن سن و شرایط شخصی و شاید فقط برای آزمودن بخت خویش، وارد این بخت ازمایی می‌شوند. ماجرایی که شاید در روز ثبت نام فقط جنبه شوخی داشته ولی با برنده شدن آنها، جدیت خود را نشان می‌دهد. برزخ میان رفتن و نرفتن، به خصوص در سنین بزرگسالی و سختی تصمیم‌گیری برای تغییر محیط زندگی، فشار روانی زیادی را به برندگان مسن‌تر لاتاری وارد می‌کند، البته شرایط نابسامان اقتصادی ایران برای ساکنین آن خود دلیلی قابل قبول برای ترک آن است. در نهایت اگر تصمیم بگیرند که مهاجرت کنند، بدون دانستن زبان انگلیسی با مشکلات به مراتب بیشتری در جامعه آمریکا مواجه می‌شوند. کار مناسب پیدا کردن و ارتباط با محیط جدید برای این قشر کار آسانی نیست.

? پیدا کردن کار مناسب یکی از لازمه‌های ادامه زندگی در آمریکاست. شاید فقط مهاجرانی که پشتوانه اقتصادی خیلی خوبی دارند، می‌توانند بدون کار کردن دوام بیاورند. البته در این حالت نیز مشکلات ناشی از انتقال پول از ایران به آمریکا که به خاطر قوانین حاکم سخت شده و روند قانونی اثبات منبع درآمد، از موانعی است که باید در مورد آن بیشتر تحقیق کرد.

? پس بهتر است که متقاضیان ویزای لاتاری امریکا، پیش از هر چیز از شرایط زندگی در آمریکا حتماً آگاهی پیدا کنند و مهم‌تر از آن، شرایط فردی و خانوادگی خود را نیز بسنجند تا پس از برنده شدن در میان خیالات شیرین فیلم های هالیوودی و واقعیات کمتر شنیده شده از کشور سرمایه داری امریکا گرفتار نشوند.

هدف از این مطلب همونطور که در ابتدا گفته شد نگاهی انتقادی به مسئله مهاجرت است و هدف ما آگاهی بخشی بود! شاید پذیرش و درک مطالب بالا برای جوانترها که معمولا اهل آزمون و خطا هستند زیاد ملموس نباشد برای همین توصیه میشود نظر سایر افرادی که سالهاست به امریکا مهاجرت کردن رو هم جویا شید و بیشتر تحقیق کنید.

پیروز و موفق باشید