پس از اینکه وقت سفارت برای برندگان لاتاری از طرف اداره کنسول گری ایالات متحده آمریکا معین شد و آن را به سفارت مورد نظر اعلام کردید، در تاریخ مشخص باید در سفارت حضور پیدا کنید. دقت کنید که از به همراه داشتن کیف و سایر وسایلی که ضرورتی ندارند خودداری کنید تا معطل نشوید. این موضوع برای اخذ هر ویزایی اهمیت دارد. چه برندگان لاتاری چه متقاضیان انواع ویزای دیگر آمریکا.

⚠️ ساعت ملاقات برندگان لاتاری در سفارت

اینکه چه ساعتی وارد سفارت میشوید تعیین کننده زمان مصاحبه شماست نه آن ساعتی که به شما داده اند. برنده های لاتاری مراقب باشند که دقیقا در روز تعیین شده به سفارت مراجعه کنید. مثلا اگر ساعت 11 صبح به شما اعلام شده است و شما ساعت 11 صبح به سفارت مراجعه کنید ممکن است مراجعین قبلی هنوز در پروسه کاری باشند و این موضوع شمارا معطل کند.

⚠️ مدت زمان مصاحبه یک برنده لاتاری در سفارت

هر برنده لاتاری گرین کارت در حالت عادی کمتر از 5 دقیقه در سفارت مصاحبه میشود. مدارک را تحویل میگیرند و نام و نام خانوادگی و تحصیلات شما را میپرسند و تمام. بدانید که اطلاعات شما قبلا از طریق فرم DS-260 به دست ایشان رسیده و این جلسه فقط یک احراز هویت ساده است. مگر اینکه مشکلی وجود داشته باشد. مامور سفارت به هر دلیلی که خودش صلاح بداند میتواند پرونده شما را برای بررسی بیشتر نگه دارد و اصطلاحا روی کیس شما AP بزند.

⚠️ صداقت در زمان مصاحبه

در یک جمله شمارا در این زمینه راهنمایی میکنم. برندگان لاتاری فقط باید در هنگام مصاحبه صادق باشند.

⚠️ اخذ ویزا یکضرب

در صورتی که هیچ مشکلی وجود نداشته باشد به شما اعلام میشود که ظرف 4 روز آینده ویزای شما صادر میشود. پاسپورت شما نزد مامور سفارت باقی میماند و شما با رسید پاسپورتتان از سفارت خارج میشوید. در این مدت باید در خاک کشور میزبان سفارت مقیم باشید تا از طریق مشخص شده پاسپورتتان که حاوی ویزا است را تحویل بگیرید.

⚠️ و FBI Check | AP | Administrative Proccess

اما در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد، به شما اعلام میشود که باید منتظر اعلام پاکی پرونده باشید ( clearance ) و زمان آن نیز از طریق سفارت به شما اعلام خواهد شد. اینکه چه کسانی مشمول AP میشوند در مقالات مرتبط بررسی شده است. معمولا نتیجه بررسی های AP بین دو تا چهارماه به طول می انجامد.