هر سال در بهار، دوره درخواست سالانه برای قرعه کشی ویزای H-1B برگزار می شود و به متخصصان بسیار ماهر فرصتی عالی برای دریافت ویزای کاری به ایالات متحده ارائه می دهد.

❓ ویزای H-1B چیست؟
ویزای H-1B یک ویزای کار ایالات متحده است که به طور خاص برای کارگران بسیار ماهر (کارگران مشاغل تخصصی) از خارج از کشور است. این قانون به عنوان بخشی از قانون مهاجرت در سال 1990 توسط دولت جورج اچ دبلیو بوش تأسیس شد. هدف برنامه H-1B آوردن کارگران ماهر به آمریکا از زمینه های شغلی است که در آن کمبود در بازار کار داخلی وجود دارد.
به عنوان یک ویزای کار کلاسیک، H-1B در دسته ویزای غیر مهاجرتی قرار می گیرد و به شغلی در ایالات متحده گره خورده است. ویزای H-1B نیز برای یک دوره اولیه سه ساله موقت است. این ویزا یک بار برای سه سال دیگر قابل تمدید است.

❓ چه کسانی می توانند برای ویزای H-1B اقدام کنند؟
ویزای H-1B تابع معیارهای سختگیرانه پذیرش است. آنها فقط به کارمندان با مدرک دانشگاهی یا چندین سال سابقه کار اعطا می شوند. متقاضیان ویزای H-1B باید حداقل دارای مدرک لیسانس ایالات متحده یا معادل آن باشند.
از آنجایی که دولت ایالات متحده می خواهد از ویزای H-1B برای پر کردن شکاف های موجود در بازار کار داخلی استفاده کند، این مجوزها برای مشاغل در صنایعی اعطا می شود که در آن کمبود در ایالات متحده وجود دارد. آنها تحت عنوان “شغل های تخصصی” گروه بندی می شوند و در درجه اول مشاغل زیر را پوشش می دهند:
➖وکلا
➖معماران
➖معلمان
➖مهندسان
➖متخصصان فناوری اطلاعات
➖دانشمندان
➖پزشکان و کادر پزشکی

این امکان وجود دارد که مشاغلی نیز به عنوان مشاغل H-1B واجد شرایط طبقه بندی شوند که مشاغل تخصصی سنتی نیستند. مقررات آژانس ایالات متحده به متخصصان متخصص در زمینه های مختلف اجازه می دهد. با این حال، در واقعیت، در درجه اول مشاغل فنی هستند که مورد تایید قرار می گیرند. به عنوان مثال، در سال 2021، توسعه دهندگان نرم افزار حدود 38 درصد از ویزای H-1B صادر شده را دریافت کردند.

? قرعه کشی ویزای H-1B:
تعداد ویزای H-1B محدود بوده و مشمول سیستم سهمیه بندی (H-1B Cap) می باشد. در هر سال مالی ایالات متحده، در مجموع 85000 ویزای H-1B صادر می شود. از این تعداد، 20000 ویزا برای متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد ایالات متحده یا بالاتر (معافیت کارشناسی ارشد) رزرو شده است. 65000 ویزا به متقاضیان دارای مدرک لیسانس یا معادل آن (Regular Cap) تعلق می گیرد.
معمولاً تعداد متقاضیان به طور قابل توجهی بیشتر از ویزای H-1B است که باید صادر شود. بنابراین، مقامات ایالات متحده هر سال یک قرعه کشی برای تعداد محدود 85000 ویزا H-1B انجام می دهند. مشابه قرعه کشی گرین کارت، برندگان قرعه کشی ویزای H-1B به صورت تصادفی از بین تمام درخواست های ارسال شده و واجد شرایط قرعه کشی می شوند.

در سال 2021، تعداد متقاضیان به بالاترین حد خود در 15 سال گذشته رسید. در مجموع بیش از 275000 درخواست ویزای H-1B ثبت شد. بر این اساس، شانس قرعه کشی ویزای H-1B حدود 30 درصد بود.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/H-1B_visa
&
https://www.forbes.com/sites/stuartanderson/2022/04/13/bipartisan-experts-trump-h-1b-visa-policies-bad-for-us-and-uscis/?sh=3fdf034f3bd9

راهنمای به‌روزرسانی‌های اخیر ثبت نام H-1B: تغییرات قرعه‌کشی، تشکیل پرونده آنلاین و افزایش هزینه‌ها

H-1B Registration: A guide to file your application process with recent updates

زمان ثبت نام H-1B (https://www.hindustantimes.com/topic/h1b-visa) در ایالات متحده فرا رسیده است . با این حال، قبل از اینکه ادامه دهید و درخواست های خود را پر کنید، مهم است که به تغییرات قابل توجه اعلام شده توسط وزارت امنیت داخلی، از جمله روند قرعه کشی، روش های تشکیل پرونده آنلاین و تغییرات هزینه های تشکیل دادخواست USCIS توجه داشته باشید. این تغییرات قرار است قبل از افتتاحیه قرعه کشی H-1B در تاریخ 6 مارس 2024 تا 22 مارس 2024 اعمال شوند

ویزای H1B یک ویزای غیر مهاجرتی است که به شرکت های آمریکایی اجازه می دهد کارگران خارجی را در مشاغل تخصصی که نیاز به تخصص نظری یا فنی دارند، استخدام کنند.

تغییرات قرعه کشی ویزای H-1B:
به دنبال قانون پیشنهادی دولت بایدن در 23 اکتبر 2023، DHS قانون نهایی را با عنوان “بهبود فرآیند انتخاب ثبت نام H-1B و یکپارچگی برنامه” صادر کرده است. این قانون بر نوسازی فرآیند ثبت بخت آزمایی H-1B با چندین مفاد کلیدی متمرکز است، از جمله:

یک فرآیند انتخاب ذینفع محور اعلام شده است که هر ذینفع (کارمند) را محدود می کند تا فقط یک بار در هر قرعه کشی انتخاب شود، برخلاف قرعه کشی های گذشته که به یک ذینفع اجازه می داد چندین بار انتخاب شود.
انعطاف‌پذیری در تاریخ شروع برای برخی درخواست‌های H-1B با موضوع سقف که تاریخ شروع را پس از اول اکتبر سال مالی مربوطه ترجیح می‌دهند.
اقدامات یکپارچگی H-1B که به اطلاعات پاسپورت/سند مسافرتی معتبر در ثبت نام بخت آزمایی و افزایش اختیارات DHS برای رد دادخواستی که اظهارات مربوط به دادخواست، ثبت نام یا LCA تقلبی است، نیاز دارد.

ثبت نام H-1B سال مالی 2025 – “لاتاری H-1B”
این فرآیند ثبت نام آنلاین بر ویزای جدید H-1B با سقف سالانه 65000 ویزا (سقف معمولی) و 20000 ویزا دیگر برای ذینفعان “کارگر تخصصی” با مدارک پیشرفته (مقطع کارشناسی ارشد ایالات متحده) تأثیر می گذارد. کارفرمایان فرم ثبت نام آنلاین را تکمیل می کنند و برای هر ذینفع 10 دلار هزینه ثبت نام می پردازند. هیچ سقف H-1B برای دادخواست های ثبت شده توسط موسسات آموزش عالی، یا یک نهاد غیرانتفاعی مرتبط یا وابسته وجود نخواهد داشت.

H-1B ایجاد حساب سازمانی آنلاین
USCIS «حساب‌های سازمانی» آنلاین را از 28 فوریه 2024 معرفی کرده است. این حساب‌ها کارفرمایان درخواست‌کننده و نمایندگان قانونی را قادر می‌سازند تا ثبت‌نام، درخواست‌ها و فرم‌های پردازش حق بیمه H-1B را کاملاً آنلاین مدیریت کنند. این ابتکار گامی مهم به سوی دیجیتالی کردن فرآیندهای مهاجرت است.

هزینه USCIS افزایش می یابد
USCIS در تاریخ 1 آوریل 2024 با استناد به کاستی های بودجه ای، افزایش هزینه های تشکیل پرونده را برای اکثر دسته های درخواست ویزا اعمال خواهد کرد

افزایش هزینه های رایج پرونده شامل موارد زیر است:

درخواست های فرم I-129 L از 460 دلار به 1385 دلار افزایش می یابد
درخواست های فرم I-129 O از 460 دلار به 1055 دلار افزایش می یابد
درخواست های وابسته به فرم I-539 از 370 دلار به 470 دلار افزایش می یابد
فرم I-140 درخواست ویزای مهاجرت از 700 دلار به 715 دلار افزایش می یابد
فرم I-485 Adjust Status برنامه های کاربردی از 1140 دلار به 1440 دلار افزایش می یابد
درخواست های فرم I-765 برای مجوز استخدام از 410 دلار به 520 دلار افزایش می یابد
مبلغی بالغ بر 600 دلار برای پوشش هزینه های مدیریت پناهندگی دریافت می شود. افزایش هزینه ثبت نام بخت آزمایی H-1B از 10 دلار به 215 دلار تا زمان قرعه کشی H-1B که در مارس 2025 برگزار شد، اعمال نخواهد شد.
در یادداشتی مرتبط، USCIS قبلاً انتشار یک قانون نهایی را برای تعدیل هزینه‌های پردازش حق بیمه اعلام کرد، که هزینه‌های بایگانی فرم I-907 را افزایش می‌دهد که از 26 فوریه 2024 اعمال می‌شود. -129، هزینه پردازش حق بیمه از 2500 دلار به 2805 دلار افزایش می یابد.

منبع

+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0